Το ιστορικά υψηλό άθροισμα της Ελληνικής
Αριστεράς πάει στον βρόντο, γιατί ένα μέρος του αρνείται να… αθροισθεί.
Φυσικά, δεν μιλάμε για τα απλά μέλη των σχημάτων της Κομμουνιστικής Αριστεράς, που παραμένουν
τυφλοί μαχητές της μεγάλης ουτοπίας. Ούτε, φυσικά, για τις χιλιάδες των
ανένταχτων, σοσιαλιστών ή κομμουνιστών, που παραμένουν έμπλεοι των πολιτικά
ανέκφραστων ανθρωπιστικών, μαρξιστικών και μεταμαρξιστικών, ιδεών. Και φυσικά,
δεν μιλάμε μόνο για την Ελληνική Αριστερά, την παγκόσμια Αριστερά, τη σύγχυση
που εξακολουθεί να την πλήττει, καθηλώνοντάς την στο περιθώριο των κοσμογονικών
εξελίξεων των καιρών μας. Στην πιο ώριμη
στιγμή της μεγάλης αντεπίθεσης…
Θρίαμβος της πολιτικής ανοησίας, εννοώ, αφού το πλειοψηφικό αυτό
άθροισμα, που θα μπορούσε να ανατρέψει την μνημονιακή συγκυβέρνηση και να
κλονίσει το σύστημα πίσω απ’ αυτήν, πάει στον βρόντο, γιατί ένα μέρος του
αρνείται να… αθροισθεί. Προσβάλλοντας ακόμα και τον βασικό ορισμό του ρόλου και
του κεντρικού πολιτικού στόχου της Αριστεράς: Η Αριστερά περιλαμβάνει όλους
εκείνους που είναι αντίθετοι με την κατεστημένη τάξη και θέλουν να την
αντικαταστήσουν με μιαν άλλη και είναι, φυσικά, εκείνοι που υποφέρουν απ’ αυτήν
την τάξη.
Είναι ένας ορισμός που, στις σημερινές συνθήκες της οικονομικής
κρίσης (που είναι η κρίση του νεοφιλελεύθερου καπιταλισμού), διευρύνεται και
«χωράει» την συντριπτική πλειοψηφία των Ελλήνων, την πλειονότητα των
εργαζομένων των χωρών του ευρωπαϊκού Νότου – όλης της Ευρώπης ίσως, πιθανόν
όλου του Δυτικού κόσμου. Δεν χωράει όμως το ΚΚΕ και τους άλλους. Ιδιαίτερα το
ΚΚΕ!..
Καταλαβαίνετε, φαντάζομαι, ότι μιλάμε για μια νέα αριστερή ποιότητα
και ποσότητα, αυτό το πανευρωπαϊκό, (το παγκοσμιοποιημένο, εάν θέλετε) αντισυστημικό
ρεύμα, που συνιστά μια αμφισβήτηση πέρα από κόμματα και παρατάξεις και χρώματα και
χώρες και έθνη. Μια αμφισβήτηση που εκφράζεται περισσότερο ατομικά και λιγότερο
συλλογικά (περισσότερο ατομικά και λιγότερο συλλογικά ακόμα και μέσα στα παραδοσιακά
κόμματα και στις παρατάξεις) μέσω κοινωνικών – διαδικτυακών κυρίως – ζυμώσεων,
υποκινούμενων από την ίδια τη ζωή, όπως οι εξουσίες την κατάντησαν: τα μαύρα
πολιτικά και οικονομικά και κοινωνικά και θρησκευτικά σημεία των καιρών,
μεγαλώνουν και γιγαντώνονται και παράγουν λαϊκούς ξεσηκωμούς, εξεγέρσεις, επαναστάσεις
νέου τύπου…
Φυσικά, αυτή η νέα αριστερή ποιότητα, αυτή αμφισβήτηση που ενδημεί
στις συνειδήσεις και στις σκέψεις, ακόμα και όταν εκδηλώνεται με κινηματικές
δράσεις, όπως των «αγανακτισμένων» των πλατειών του ευρωπαϊκού Νότου, ή και
γιγάντιες εξεγέρσεις όπως της πλατείας Ταξίμ και της πλατείας Ταχρίρ, εξαντλείται
στις δημόσιες, δυναμικές ή μη, διαμαρτυρίες που, δεν προτείνουν λύσεις, δεν
περιγράφουν καν το σχήμα ενός διαφορετικού κόσμου. Ωστόσο είναι πολιτικά
υποκείμενα που χωράνε σε οργανωμένα αριστερά κινήματα ή κόμματα, αρκεί να χωράνε
κι εκείνα σ’ αυτά: να είναι κινήματα ή κόμματα ανοιχτά στα κελεύσματα των
καιρών, να μπορούν να υιοθετήσουν, να ζυμώσουν και να μετασχηματίσουν σε
πολιτική αφήγηση, (σε πολιτικές – ακόμα και κυβερνητικές – εφαρμογές) αυτή την
παγκόσμια αντισυστημική αμφισβήτηση: όπως ο ΣΥΡΙΖΑ στη χώρα μας…
Να μην φορούν ιδεοληπτικές παρωπίδες, να μην διαπερνώνται από δογματικές
αναστολές, να αποβάλλουν το πλέγμα της ιδεολογικής ηγεμονίας. Και, βέβαια, να
πάψουν να έχουν ως βασικό τους μέλημα την κομματική αυτοσυντήρηση. Και αντί να
μάχονται την ακροδεξιά μνημονιακή κυβέρνηση και το σύστημα πίσω της, να μάχονται
τον ΣΥΡΙΖΑ που την μάχεται!..
Όπως το ΚΚΕ στη χώρα μας…
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου